با ما همراه باشید

آشپزی

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی

منتشر شده

در

سیب زمینی سرخ کرده

در این مطلب چندین نمونه روش پخت سیب زمینی خوش مزه رژیمی برای علاقمندان به سیب زمینی سرخ کرده را خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

سیب زمینی سرخ کرده یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاها در میان ملیت های مختلف است و انقدر این غذا دوست داشتنی است که نمی توان در برابر خوردنش مقاومت کرد. امروزه سیب زمینی سرخ کرده در کنار تمامی فست فود ها و یا حتی به تنهایی با سس های متنوع سرو می شود. این غذای خوشمزه بسیار بسیار پر کالری بوده و به افراد لاغر توصیه می شود برای سریع چاق شدن هر روز سیب زمینی سرخ کرده بخورند اما از بد ماجرا افراد لاغر معمولا میلی به زیاد غذا خوردن ندارند و این آرزوی افراد چاق هستند که آرزو دارند هر روز سیب زمینی سرخ کرده بخورند و لاغر بمانند.

آیا می دانید میزان کالری 100 گرم سیب زمینی سرخ کرده با 100 گرم سیب زمینی آب پز چقدر تفاوت دارد؟

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی

میزان کالری هر صد گرم سیب زمینی سرخ کرده 280 کالری به همراه 3 گرم پروتئین، 34 گرم کربوهیدرات،3 گرم فیبر و 15 گرم چربی است در حالی که هر صد گرم سیب زمینی آب پز 75 کالری به همراه همان میزان پروتئین،17 گرم کربوهیدرات، همان فیبر و کاملا بدون چربی است. با اندکی مقایسه می بینید که سیب زمینی آب پز بسیار مفیدتر و بهتر است.

خود سیب زمینی با وجود اینکه دارای نشاسته و کربوهیدرات است به تنهایی غذای رژیمی محصوب می شود و بیشتر ورزشکاران سیب زمینی را به صورت آب پز به همراه پروتئین ها مصرف می کنند و از طرفی چون پروسه پخت سیب زمینی در روغن طولانی است موجب به وجود آمدن اسید های چرب خطرناک می شود و روغن زیادی مصرف می کند.همان چربی و کلسترولی که برای قلب و عروق بسیار خطرناک است.

از طرفی استفاده از روغن های سالم گیاهی مثل روغن زیتون و روغن کنجد علاوه بر این که ضرر بسیار کمتری دارد برای بدن نیز مفید است. اما توصیه نمی شود که از آن ها برای سرخ کردن های طولانی مدت و با حرارت زیاد استفاده شود.

در ادامه تعدادی روش پخت بسیار خوشمزه و رژیمی برای تهیه سیب زمینی که خودم چندین بار آن هارا امتحان کرده و مورد استقبال قرار گرفته ام را برایتان آورده ام . می توانید برای فرزندانتان تهیه کنید و شما هم با خیال راحت از آن استفاده کنید.

روش اول تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی :

سیب زمینی هارا ابتدا شسته و پوستشان را بکنید. سپس به صورت ورقه ورقه درشت خرد کرده و ورقه هارا نیز خلال خلال درشت کنید. حال خلال های درشت را در مقداری آب نمک ریخته و روی شعله قرار دهید. مدت پخت آن ها بستگی به سایز سیب زمینی، قدرت شعله و جنس سیب زمینی ها دارد. بنابر این پس از مدتی یکی از سیب زمینی هارا امتحان کنید. به طوری که سیب زمینی کاملا پخته نباشد و نصف مرحله ی پخت خود را طی کند. پس از آن سیب زمینی هارا درون آب کش بریزید و اجازه دهید کمی آبشان خشک شود.

سپس به سیب زمینی ها  فلفل و زرد چوبه و ادویه دلخواهتان را بزنید و مخلوط کنید.

حال دو روی ماهیتابه رژیمی را با اندکی روغن زیتون یا روغن کنجد چرب کرده روی شعله قرار دهید وقتی گرم شد سیب هارا داخل ماهیتابه چیده درب آن را ببندید پس از اینکه یک سمت سرخ شد ماهیتابه را برگردانید. در ماهیتابه ی معمولی نیز می شود این کار را کرد ولی به کمی روغن بیشتر احتیاج بوده و خودتان باید سیب زمینی هارا زیر و رو کنید.

سیب زمینی ها به این طریق شکل زیبایی پیدا می کنند و بسیار خوشمزه و طعم دار می شوند.

روش دوم تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی :

 در این روش نیز مانند روش قبل سیب زمینی هارا ابتدا شسته و پوستشان را بکنید. سپس به صورت ورقه ورقه درشت خرد کرده و ورقه هارا نیز خلال خلال درشت کنید. می توانید به همان شکل گرد گرد نیز باشند و یا نگین های درشت بستگی به سلیقه ی خودتان دارد. حال خلال های درشت را در مقداری آب نمک ریخته و روی شعله قرار دهید. مدت پخت آن ها بستگی به سایز سیب زمینی،قدرت شعله و جنس سیب زمینی ها دارد. بنابر این پس از مدتی یکی از سیب زمینی هارا امتحان کنید. به طوری که سیب زمینی کاملا پخته نباشد و نصف مرحله ی پخت خود را طی کند. پس از آن سیب زمینی ها را درون آب کش بریزید و اجازه دهید کمی آبشان خشک شود.

یک عدد تخم مرغ را در ظرف بزرگی بشکنید و حسابی هم بزنید سپس سیب زمینی هارا درون تخم مرغ بریزید و مخلوط کنید . آرد سوخاری را با ادویه های مورد علاقه خود مخلوط کرده و سیب زمینی هارا یکی یکی از تخم مرغ خارج کرده و به آرد سوخاری آغشته کنید و سپس درون ماهیتابه ای مقداری روغن زیتون و یا کنجد ریخته و سرخ کنید. سیب زمینی ها بسیار خوشمزه و سریع طلایی می شوند.

روش سوم تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی :

 در این روش نیز مانند روش قبل سیب زمینی هارا ابتدا شسته و پوستشان را بکنید. سپس به صورت ورقه ورقه درشت خرد کرده و ورقه هارا نیز خلال خلال درشت کنید. می توانید به همان شکل گرد گرد نیز باشند و یا نگین های درشت بستگی به سلیقه ی خودتان دارد. حال خلال های درشت را در مقداری آب نمک ریخته و روی شعله قرار دهید. مدت پخت آن ها بستگی به سایز سیب زمینی، قدرت شعله و جنس سیب زمینی ها دارد. بنابر این پس از مدتی یکی از سیب زمینی هارا امتحان کنید. به طوری که سیب زمینی کاملا پخته نباشد و نصف مرحله ی پخت خود را طی کند. پس از آن سیب زمینی هارا درون آب کش بریزید و اجازه دهید کمی آبشان خشک شود.

سپس سیب زمینی ها را با روغن زیتون ، فلفل سیاه، آویشن و سایر ادویه های مخصوص خودتان با اندکی آب لیمو و جعفری ساتوری مخلوط کرده و بر روی سینی فر بچینید و داخل فری که از قبل شعله ی بالایی و یا گریلش روشن شده قرار دهید. مواظب باسید روی طبقه ی وسط قرار دهید چرا که اگر نزدیک به شعله باشد جعفری خیلی زود خواهد سوخت . وقتی سیب زمینی ها طلایی و زیبا شدند آماده ی سرو هستند. این روش در بسیاری از رستوران ها برای دورچین استفاده می شود.

روش چهارم تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی :

در این روش نیازی به آب پز کردن سیب زمینی ها وجود ندارد. پس از اینکه آن هارا پوست کندید و قطعه قطعه کوچک کردید، سیب زمینی هارا با روغن زیتون، فلفل سیاه ، آویشن و سایر ادویه های مخصوص خودتان با اندکی آب لیمو مخلوط کرده و با توجه به میزان وزنشان ماکروفر را روی حالت ترکیبی پخت و گریل به طور هم زمان قرار دهید.

امیدوارم از این دستور پخت ها استفاده کرده و این سیب زمینی های خوشمزه را به همراه خانواده عزیزتان نوش جان کنید و هرگز چاق نشوید.

آشپزی

طرز تهیه بیسکوئیت ساده و خوشمزه خانگی

منتشر شده

در

طرز تهیه بیسکوئیت

طرز تهیه بیسکوئیت بسیار ساده و هیجان انگیز است اما با این وجود بسیاری از افراد ترجیح می دهند جعبه های آماده ی بیسکوئیت را از بازار تهیه کنند. طرز تهیه بیسکوئیت می تواند بسیار سرگرم کننده بوده و یک بازی و تفریح جالب برای شما و فرزندانتان باشد. (بیشتر…)

ادامه مطلب

آشپزی

کتلت گوشت ، چهار روش ساده و بسیار خوشمزه کتلت

منتشر شده

در

کتلت گوشت

کتلت گوشت با سیب زمینی از لحاظ لغوی کتلت گوشت قسمی خوراک است که با گوشت کوبیده یا چرخ شده تهیه می‌شود.در این مطلب سه روش عالی برای طرز تهیه کتلت گوشت آورده شده است. (بیشتر…)

ادامه مطلب

آشپزی

خمیر پیتزا با روش ساده، ابتکاری، بدون نیاز به استراحت و پهن کردن

منتشر شده

در

خمیر پیتزا

خمیر پیتزا یکی از اصلی ترین مواد لازم برای تهیه پیتزای خانگی می باشد. شما می توانید از خمیر پیتزای آماده و یا نان های آماده نیز برای تهیه پیتزا استفاده کنید، در این مطلب برای شما روش تهیه نان پیتزایی ساده و بسیار جالب که از تجربیات خود من است را برایتان آورده ام. (بیشتر…)

ادامه مطلب
تبلیغات

برترین ها