با ما همراه باشید

سلامتی

برای کاهش قند خون چه خوراکی هایی بخوریم؟

منتشر شده

در

کاهش قند خون

کاهش قند خون یکی از مسائلی است که برای سلامتی بسیار مهم خواهد بود. در ادامه انواع خوراکی هایی را که برای کاهش قند خون مناسب اند بررسی خواهیم کرد.
ادویه های خاص، مواد غذایی، خوردن میوه های خاص و خوردن از نوع صحیح چربی ممکن است به شما در دفع دیابت کمک کند. در این مقاله یک لیست از اقلام سالم آورده می شود که شما باید به طور منظم به رژیم غذایی خود اضافه نمایید و در برنامه کاهش قند خون بگنجانید.

مواد غذایی مناسب برای کاهش قند خون

دارچین

دارچین- کاهش قند خون

شما ممکن است به دارچین و شکر با هم بر روی نان تست فکر کنید اما دارچین در کاهش قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قوی است یک بررسی در سال 2011 از مطالعات متعددی نشان داد که هر دو دارچین کامل و عصاره دارچین سبب کاهش قند خون ناشتا می شود.

یک بررسی در سال 2013 کشف کرد که دارچین سبب کاهش ( قند خون ناشتا، کلسترول تام، تری گلیسرید و کلسترول بد LDL می شود در حالی که کلسترول خوب HDL را بالا می برد.

اما مراقب باشید چندین نوع مختلف از دارچین با تولید نتایج مختلف، وجود دارد . دارچین سایگون حاوی سطح بالایی از کومادین، رقیق کننده خون است دارچین سیلان ممکن است ایمن تر باشد اما مصرف دوز زیادی از دارچین می تواند خطرناک باشد قبل از شروع هر نوع مکمل یا طرح غذایی با دکتر خود صحبت نمایید.

شنبلیله

شنبلیله ادویه که معمولاً از برگ و دانه آن در مواد غذایی جنوب آسیا استفاده می شود و همانند یک مکمل برای مادران پرستار و در طیف گسترده ای از داروهای گیاهی استفاده می شود.

یک بررسی مروری در سال 2013 روی مکمل های غذایی گیاهی نشان داد که شواهد قانع کننده وجود دارد که شنبلیله سطح قند خون را در افراد مبتلا به هر دو نوع دیابت نوع 1 و 2 و همچنین پیش دیابت کاهش می دهد.

فیبر موجود در دانه شنبلیله در کم کردن سرعت هضم کربوهیدرات ها موثر است این ممکن است اثر آن بر قند خون را توضیح دهد همچنین سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است شنبلیله را می توان به عنوان یک قرص، اما از آن نیز می توان به عنوان یک چای و یا اضافه شده به طیف گسترده ای از دستور العمل های غذایی خوشمزه استفاده کرد.

سیر و پیاز

سیر و پیاز- کاهش قند خون

سیر سال ها برای کاهش سطح کلسترول استفاده می شود اما آن وعده ی کاهش قند خون را نشان می دهد. مطالعه در سال 2006 در موش و مطالعه 2012 در خرگوش نشان داد که عصاره سیر ممکن است قند خون را پایین بیاورد. عصاره سیر میزان انسولین موجود در افراد مبتلا به دیابت را افزایش می دهد.

مطالعات مشابه نشان داده است که پیاز نیز اثرات مثبتی بر کاهش قند خون دارد با وجود بوی بد سیر و پیاز در دهان، برای طعم غذا خوب است و معلوم است که آن بیش از حد برای شما خوب است پس برای سفارش پستو سیری حرکت نمایید سیر و چربی های تک اشباع در آجیل کاج برای قند خون شما خوب هستند.

آوکادو و آجیل

آووکادو- کاهش قند خون

اسیدهای چرب تک اشباع ( MUFA ها ) از اجزای مهم برنامه غذایی قند خون سالم هستند MUFA ها مواد مغذی کلیدی در برخی غذاهای افسانه ای مانند آوکادو، آجیل و دانه ها، زیتون، کتان و روغن زیتون هستند.

نشان داده شده است که آوکادو سبب کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک، یک گروه از بیماری ها از جمله دیابت می شود مطالعات در مقایسه یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا با یک رژیم غذایی بالا در MUFA ها نشان داد که MUFA ها به طور متوسط سبب بهبود قند خون شده و مقاومت به انسولین را کاهش می دهند یک قسمت از پیش دیابت که سلول های بدن به انسولین پاسخ نمی دهد MUFAها نیز احساس رضایت پس از خوردن را افزایش می دهد و تاثیر سالم بر فشار خون و التهاب دارند.

زغال اخته

آنتروسیانین مواد مغذی هستند که در در گیاهان رنگارنگ به خصوص در میوه ها و سبزیجات پیدا شده اند آنها همچنین در چای، عسل، آجیل، روغن زیتون و حتی شکلات یافت می شود میوه های با پوست آبی، بنفش و یا قرمز دارای بالاترین غلظت هستند تمشک و زغال اخته بزرگترین منابع آنتروسیانین ها هستند.

همچنین زغال اخته یک منبع عالی از فیبر محلول و تعدادی از دیگر مواد مغذی مهم هستند در یک مطالعه در سال 2010 زغال اخته را به رژیم غذایی افراد چاق و دارای پیش دیابت اضافه کردند که تاخیر بیاندازد به حال گزارش شده است در یک زن و شوهر استفاده از اسموتی زغال اخته به مدت شش هفته روزانه ، حساسیت به انسولین را افزایش داده است.

مواد مغذی موجود در زغال اخته نه تنها سبب بهبود حساسیت به انسولین می شود بلکه به طور مستقیم بعد از غذا روی قند خون تاثیر می گذارد آنتروسیانین ها آنزیم های گوارشی خاص مهار می کنند این هضم را کند می کند و از بالا رفتن قند خون بعد از وعده ی غذایی غنی از نشاسته جلوگیری می کند.

گیلاس قرمز

گیلاس- کاهش قند خون

گیلاس، به خصوص گیلاس ترش و گیلاس شیرین تیره، پر از آنتروسیانین هستند در یک مطالعه در سال  2014نتیجه گرفتند که زنانی که رژیم غذایی با آنتروسیانین بالا خوردند سبب بهبود مقاومت به انسولین و سطوح پایین تر التهاب شد.

مقاومت به انسولین، از کار صحیح انسولین برای کنترل قند خون در محدوده طبیعی جلوگیری می کند خوردن یک رژیم غذایی با آنتروسیانین بالا به معنی بهبود استفاده از انسولین و کاهش قند خون است.

یک قاشق مربا خوری سرکه قند را کاهش می دهد

سرکه سیب برای مدت طولانی در محافل بهداشت مواد غذایی محبوب بوده است اسید استیک در سرکه آنزیم های خاص، در معده را کاهش می دهد. در مطالعه ای که در مراقبت از دیابت منتشر شده گزارش دادند که نوشیدن مخلوطی از سرکه سیب و آب قبل از غذا خوردن دارای مزایایی است این سبب افزایش حساسیت به انسولین و پیک قند خون را بعد از خوردن غذای نشاسته ای در افراد پیش دیابت، بخوبی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد.

قهوه

غذاهای متعدد دیگر – از دانه چیا تا جو، لیمو و سیب زمینی شیرین ممکن است برای کاهش سطح قند خون کمک کنند حتی یک مطالعه جدید نشان می دهد که افزایش مصرف یک فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را بیش از 10 درصد کاهش می دهد.

اما مهم ترین راه برای جلوگیری از شروع دیابت اگر شما مقاومت به انسولین دارید از دست دادن وزن و ورزش است. با این حال، مقدار کمی دارچین در قهوه صبح و یک کاسه زغال اخته ممکن است یک راه خوب برای شروع روز شما باشد.

تناسب اندام

سبوس برنج این پودر شگفت انگیز ( داستان آشنایی من و سبوس برنج )

منتشر شده

در

سبوس برنج

سبوس برنج دارای خواص بسیار شگفت انگیزی است، شخصا از سبوس برنج مدتی است استفاده می کنم و تاثیرات عالی آن را بر روی موها، پوست و سیستم گوارش خود مشاهده نموده ام به همین خاطر بر ان شدم تا مقاله ای پیرامون خواص سبوس برنج در این قسمت قرار دهم. (بیشتر…)

ادامه مطلب

سلامتی

ورم معده و هر آن چه پیرامون این بیماری باید بدانید

منتشر شده

در

ورم معده

ورم معده از جمله بیماری های دستگاه گوارش بوده که بسیار دردناک است و بسیاری از افراد در جوامع امروزی به آن دچار  می شوند در این مقاله به راه های تشخیص، بهبود، درمان و دانستنی هایی پیرامون ورم معده می پردازیم. (بیشتر…)

ادامه مطلب

سلامتی

سرماخوردگی خود را با این روش ساده یک روزه درمان کنید

منتشر شده

در

سرماخوردگی

سرماخوردگی و یا سرماخوردن (به انگلیسی: common cold ) بیماری ساده اما آزاردهنده ای است. در ادامه روش هایی خانگی برای درمان سرماخوردگی فوری برایتان قراردادیم.

(بیشتر…)

ادامه مطلب
تبلیغات

برترین ها